Verslag Openingsrit 7 april 2019
Om ongeveer 9.30 uur in Laren de Kreidler aangetrapt en met de zon in de uitlaat richting Neede gereden.
Daar aangekomen stonden er al een mooi aantal brommers te glimmen.
Eerst maar even een bakkie doen en langzamerhand kwamen er steeds meer brommers bij en voor de start werden er 37 geteld.
Gauw naar de pauze gebeld dan konden zij aan het werk.
Om 11.00 uur zijn we van start gegaan bij de Mölle en dat
ging via omwegen richting Diepenheim. Daar aangekomen was het centrum afgesloten, er was een
6 kastelen loop, even nadenken om de rit weer op de goede weg te krijgen,
gelukkig ken ik de weg een beetje om Diepenheim en kwamen we toch weer op de goede weg en ging de
rit verder richting Stokkum, daar rechtsaf richting Markelo en kwamen we op een weg waar een wielerwedstrijd werd gehouden. We mochten van de verkeersregelaar de weg vervolgen en toen zaten we tussen wielrenners.
Op een T splitsing moesten wij rechtdoor en de renners rechts af en daar werd paniek geschopt want volgens
de omstanders hadden de renners voorrang. Dan maar even wachten tot alle brommers weer bij elkaar waren en
kon de rit weer verder gaan.
Voor Markelo linksaf richting Exel, onderweg nog even een rook en plas pauze gehouden (de brommers mogen niet roken)
en toen naar de pauze: Camping de Bosrand.
De familie Beuzel stond al klaar met koffie, een muntje en een lekkere opgemaakte bal gehakt, prima voor elkaar.
Ook had ik een verslaggever van de Kijker een berichtje gedaan om een mooi verhaaltje te maken. (de Kijker is een twee wekelijks blad voor de hele gemeente Lochem.)
Na de pauze ging de rit richting Laren, daarna naar Lochem, Nettelhorst, Borculo, Geesteren, Noordijk en weer terug naar de Mölle waar we onder het genot van een drankje even nagepraat hebben en de leden zeiden dat het een mooie rit was en het was ook mooi dat de brommers na de winterstop het weer goed deden.
Ik zou het ook leuk vinden als er eens andere leden een verhaaltje schrijven in ons clubblad over een rit of een andere belevenis.
Wim Top.
Peter Schoenmakers.