De laatste toertocht van het seizoen 2011 stond gepland op 23 oktober van dit jaar. Harm Olde Bijvank zou deze toertocht uitzetten, maar omdat zijn vrouw Dini een been gebroken heeft tijdens een val van de fiets kon Harm niet weg van huis. Bij deze wil ik Dini dan ook heel veel beterschap toewensen. Harm belde mij of ik de toerrit op mij wilde nemen. Natuurlijk doe ik dat voor Harm, vooral omdat hij zelf ook altijd voor anderen klaar staat.
Hij heeft mij de plek waar de pauze gepland was door gemaild, en zo kon ik zelf wel een route daarheen en weer terug naar Neede bedenken.
Zondagmorgen om kwart voor tien uit Haaksbergen vertrokken naar “De Olde Mölle” in Neede, en het was nog erg fris tijdens de rit naar Neede, maar de zon scheen volop en Piet Paulusma beloofde een schitterende herfstdag. In Neede 2 koppen koffie gedronken en om 11 uur zijn we met 42 brommers vertrokken.
Een van de deelnemers, Michel Bonkink, had een camera op de tank gemonteerd en hij heeft tijdens de rit verschillende opnames gemaakt. Erg mooi dat hij dat heeft willen doen...
Noot van de redactie:
De film van Michel laat op een prachtige wijze het mooie Achterhoekse en Twense land zien. Vanwege het standpunt van de filmcamera op de Kreidler motorfiets van Michel, zie je het landschap onder je door glijden.
Voor een weergave in HD-kwaliteit is deze link te gebruiken: http://www.youtube.com/watch?v=9OE82OSuwkQ
Verder met het verhaal van Thomas:
We zijn via Noordijk naar Gelselaar gereden en van daar uit naar Stokkum bij Markelo.
Na 22 kilometer zijn we even gestopt in de zon zodat iedereen even kon opwarmen en we een paar foto’s konden maken. De omgeving bij Markelo is erg mooi en vooral in de herfst als de bomen gekleurd zijn. Na een half uurtje waren we weer wat opgewarmd en was het tijd om verder te rijden. richting Rijssen en van daar uit richting Enter.
Vlak voor het pauze adres zijn we even gestopt omdat er iemand met een losse standaard gestrand was. Na overlegd te hebben met Herman Blokhuis en Wim Heerink zijn die 2 mensen terug gereden en wij zijn doorgereden naar de “Redneck Saloon” in Rectum wat nog 1 km rijden was. Na een kwartier kwamen ook Wim Heerink en Herman met de gestrande deelnemers aan op dit adres. Hier kregen we van de KCON een bal gehakt met patat aangeboden en konden we zelf wat te drinken kopen. Na een uur had iedereen de buik vol en konden we onze reis voortzetten. Deze ging via Enter en Wiene – Zeldam naar Hengevelde en weer terug naar Neede.
We hadden ongeveer 75 km gereden en de rit is verder zonder problemen verlopen. Om 15 uur ging iedereen weer naar huis en daarmee was het toerseizoen 2011 afgesloten.
Thomas Beumer