Zondag 28 oktober 2012 werd de laatste toerrit verreden door de leden van de K.C.O.N. Die dag scheen gelukkig de zon maar de temperatuur was behoorlijk aan de frisse kant.
Om 10.15 uur startte ik mijn Kreidler Florett K53/M en na het tanken van een aantal liters mengsmering (je weet het maar niet) arriveerde ik om ongeveer 10.45 uur bij c.r. de Olde Mölle in Neede waar 39 leden van de vereniging al aan de koffie zaten.
Om 11.00 uur vertrokken wij richting Lochem, voorrijder was dit keer Nico Heerink (de broer van Wim) die samen met Johan en Wim de rit hebben uitgezet.
Via de buurtschappen Geesteren, Gelselaar en Stokkum gingen wij richting Diepenheim om vervolgens via Exel naar Lochem te rijden.
Voor Lochem zijn wij richting kasteel Ampsen gereden en hier was de mogelijkheid om wat foto’s te maken – wat is er mooier dan een foto van je brommer voor je eigen huis.
Vervolgens gingen wij naar een oldtimer show in manege de Luchte. Wij moesten ter opluistering onze brommers midden in de manege plaatsen zodat deze door de bezoekers konden worden bewonderd.
Door de organisatie werd ons een kop koffie met koek aangeboden wat er gezien de kou best smaakte.
Naast onze brommers stonden er antieke motoren, auto’s, trekkers en een aantal racers en crossers. De show was georganiseerd door de heren Siewald Dijkman en K.C.O.N. lid Peter Schoenmakers.
Na ruim een uur vervolgden wij de toerrit en via Zwiep, Borculo en Haarlo arriveerden wij weer in Neede.
Bij c.r. de Olde Mölle werd er onder genot van een drankje traditie getrouw weer een pannekoek gegeten.
Ondanks dat de zon scheen was de temperatuur aan de lage kant maar met de juiste kleding aan was het goed te doen en viel er volop te genieten van de natuur in herfstpracht.
Nico, Wim en Johan bedankt voor het uitzetten van deze mooie rit.
Gerrit