Ook dit jaar was zondag 26 april 2015 de openingsrit gepland. De donderdag ervoor was het nog prachtig weer en ongeveer 20 graden. Wim Heerink en ik hebben toen 's avonds de rit nog een keer gereden. Nu zondagmorgen om 7 uur 's morgens viel de regen met bakken uit de lucht. Ik werd wakker en dacht toen; Dit wordt niks vandaag met die rit. Maar om 8 uur keek ik op de buienradar en daar zag ik dat het droog zou blijven, dus dat gaf weer hoop. Om half 10 ben ik met pa en Wim naar Neede gereden waar de eerste deelnemers voor 10 uur al stonden te wachten. We zijn binnen gaan zitten en een kop koffie gedronken waarna er toch een behoorlijk aantal leden binnen kwamen. 31 Deelnemers in totaal waren er om kwart voor 11 binnen. Ben Dorenbusch heeft iedereen er nog even aan helpen herinneren dat voor het jubileums-bromfietstreffen dit jaar een loterij wordt georganiseerd. Het is de bedoeling dat de prijzen hiervoor door ons (de leden) worden aangedragen. Dit mag van alles zijn. Het hoeven zeker niet alleen prijzen te zijn wat met bromfietsen te maken heeft. Ook iets lekkers of iets leuks voor de vrouwlijke deelnemers is welkom. Het maakt niet uit wat, maar als velen van ons een kleinigheid inbrengen is het prima. Dus nogmaals leden breng allemaal iets leuks in!!
Om 10 voor11 had iedereen de koffie op en heb ik even naar het restaurant waar de pauze gepland was gebeld en verteld dat we met 29 deelnemers kwamen eten.
Om 5 voor 11 zijn we vertrokken. De dames op de dames Kreidlers reden vlak achter me, en met een snelheid van 45 km per uur konden ze mee komen. Na ongeveer 25 kilometer, vlak bij Ratum zijn we even gestopt voor een kleine pauze. De natuur was prachtig en rond Winterswijk is het erg mooi in deze tijd van het jaar. We konden daar even mooi genieten van de natuur en we konden er zelfs nog even bij zitten.
Na een kwartiertje zijn we verder gereden en de grens over gestoken naar Duitsland. We reden richting Südlohn en om ca kwart voor 1 kwamen we aan bij het restaurant waar de pauze gepland was, "Hündewicker Bahnhof". Daar stond ons een heerlijk buffet met verschillende soorten vlees, aardappelen en groente te wachten. Ook was er naderhand nog Herrencreme. Een heerlijke soort pudding met stukjes chocolade er in. Echt iets Duits maar het smaakt echt heerlijk.
We konden zoveel eten als we maar wilden en er was echt meer dan genoeg. En dat alles voor 15 euro per persoon. De meesten van ons liet het hem of haar dan ook heerlijk smaken. Na een uurtje had iedereen het buikje rond gegeten en gingen nog even buiten op het terras zitten.
Nadat ik nog even nagevraagd heb of iedereen afgerekend had, wat wel gebeurd was, zijn we om 10 voor 2 weer vertrokken en richting Stadtlohn, Vreden en Ellewick gereden. Bij Rekken zijn weer Nederland binnen gereden en via Eibergen naaar Neede. Om kwart over 3, half 4 waren we weer terug bij "De Olde Mölle". We hebben gelukkig geen regen gehad vandaag. Iedereen bedankte me nog voor de mooie rit en langzamerhand keerde iedereen huiswaarts. Al met al een mooie dag en op naar de volgende rit 3 mei van uit Zwiep waar Harry Markink en Henk Hendriks zeker ook een mooie rit voorbereid hebben.
Thomas Beumer