's Morgens vanuit Laren vertrokken naar Usselo waar Henk Hendriks een tourrit had uitgezet.
De start was bij de Forelderij. Eerst maar even een bakkie gedaan en wachten tot er nog meer rijders kwamen.
In totaal waren we met 7 rijders het viel mij tegen maar het zal wel door het wisselvallige weer komen, en het was ook Vaderdag.
Iets voor 11 uur hebben we de brommers gestart en ging het richting Glanerbrug,
ik heb nog nooit zoveel van die kl…….n drempels gezien als daar. De rit ging verder naar Lonneker, de Lutte en zo kwamen we in Losser alwaar een pauze was om iets te eten. Maar eerst gingen we Losser in omdat er een Oldtimershow was van auto s', trekkers, brommers en vrachtwagens.
Toen we dat hadden bekeken hebben we een broodje mengsmering 1 op 50 gegeten.
Daarna zijn we verder gereden richting Gildehaus an de andere kante va'n paol (= aan de andere kant van de grens) dat was weer klimmen .
(worden de brommers weer los van) .
Boven aan gekomen bij de molen stonden de dames van Henk en Harry klaar met koffie en koek.
Toen dat op was vroegen we ons af of we verder gingen (even op de buienradar kijken) voor 88 % zou het gaan regenen dus werd er besloten om weer terug te gaan naar Usselo, even hebben nog een buitje gehad maar voor de rest van de dag viel het weer mee. Tegen 16.00 uur waren we weer terug bij de Forelderij. We hebben Henk en Harry bedankt voor de mooie rit en voor de koffie en de koek.
Dit is mijn verhaaltje en dat met 1 vinger, dat kostte zweten.
Peter uut Loarne. (Peter uit Laren Gld)
Hieronder een impressie van de oldtimer show in Losser