De openings rit was dit jaar op 27 april en werd georganiseerd door Wim Top en Johan Bok
De weergoden waren ons toen niet goed gestemd.
De meesten van jullie die mee gedaan hebben (of dat van plan waren) kunnen zich dat denk ik nog goed herinneren. Het was nat nat nat. Om deze reden was er besloten om met de afsluitingsrit de zelfde route als met de openingsrit nogmaals te rijden.
Vanaf half elf waren we bij de Olde Mölle welkom voor een bakje koffie.Nadat Johan Bok een welkomst woordje had gesproken gingen we om 11.00 uur van start met ik schat zo’n 35 – 40 personen.
Allemaal op een Kreidler en een op een Zündapp.
Johan bok en ik gingen vast vooruit om in de ,,bocht,, van de Hontjerweg enige actie foto’s te maken van de ,,stoet,,. Daarbij zijn mooie plaatjes geschoten.
Wim top die de rit had uitgezet was de voorrijder. Hij voerde ons vanaf Olde Mölle naar Geesteren (Gld). Van hieruit via Lochem naar Laren.
Toen van Laren richting Bathmen en de buurtschap Loo.
Ondertussen was er vlak voor de oversteek over de A1 een sanitaire stop ingepland.
Dit levert altijd weer het zelfde beeld op alle brommers aan de kant en plassen aan de slootkant. (Ooit van wildplassen gehoord?)
Het weer was goed al liet de zon vrij veel verstek gaan en daardoor was het aardig fris.
Maar we mochten niet klagen
Toen via Okkenbroek naar de pauze plaats in Nieuw Heeten.
Net als in het voorjaar konden we ons tegoed doen bij CR Vree Egberts aan een kop soep met een broodje bal kroket enz enz. Prima prima. Na ca een uur werd de terug reis gestart.
Het ging van Nieuw Heeten naar Haarle en vandaar naar Nijverdal en toen de toeristenweg op. (de toeristenweg is een weg over de Sallandse heuvelrug van Nijverdal naar Holten)
Een prachtige weg die in elk jaargetijde wat te bieden heeft,zo als nu de vele loofbomen met hun door de herfst gekleurde bladeren.
In Holten aangekomen gingen we over de Zuurberg. Hier worden zoals bij sommigen van jullie wel bekend zal zijn veel motorcross wedstrijden gehouden.
Van de Zuurberg gingen we naar Markelo en toen naar Stokkem.
Er zijn vele plaatsen in wereld die de naam Stokkem of Stockem – Stockheim – Stockham – Stokhem dragen.
Ik kan me herinneren dat bij het café het ‘t Klaphek in Stokkem bij ’S Heerenberg een ANWB paddenstoel stond met alle bekende Stokkem’s in de wereld er op. Zelfs in Amerika is er een plaats in de staat Nebraska die Stockham heet
(Bij café ‘t Klaphek zijn we in het voorjaar geweest met de Montferland rit)
Van Stokkem reden we via Diepenheim ( Als je van kunst houd is Diepenheim de moeite waard om eens te bezoeken er zijn vele kleine galerijen en kleine kunst winkeltjes)
terug naar de Olde Mölle , en hadden we ongeveer 100 km gereden.
Traditie getrouw kregen alle deelnemers een pannenkoek al dan niet met spek van de KCON aangeboden.
Dit was de laatste officiële rit van het seizoen.
Harm Olde Bijvank