Kreidlexoot:
Op de terugweg van mijn werk te Enschede, naar mijn huis in Haaksbergen, toch maar even bij Bennie ten Brincke in Boekelo aanbeland. De achterband van de Kreidler Flory van mijn vrouw was te veel versleten om haar daarmee nog op pad te laten gaan. Bennie ten Brincke heeft altijd wel wat spullen op voorraad om je verder te helpen.
Al pratende, in zijn net vernieuwde showroom en werkplaats, viel mijn oog op een groene tank met chromen zijkanten en het logo van Kreidler erop. Bijzonder; omdat het geen Kreidlermodel tank was.
Bleek deze (DKW) tank een onderdeel te zijn van een nieuw project van Bennie, waarbij hij een Kreidler-eitank-frame heeft voorzien van een voorvork van een DKW. Wel met een Kreidler motor met geforceerde koeling geplaatst, echter met een Cocusan electronische ontsteking. Door deze Cocusan ontsteking moest het schoepenrad worden ingekort omdat er te weinig ruimte achter de kap is. Tevens is het achterspatbord wat ingekort, zodat het geheel wat sneller oogt.
Een Zwitsers (kort) buddyzit en kofferrekje is geplaatst en samen met de groene tank, lijkt het wel een sportief model te gaan worden. Uiteraard ben ik zeer benieuwd naar het eindresultaat, maar daar moeten we toch nog enige tijd op wachten.
Een achterband, maat 17x2,5, had hij wel voor mij en het gegeven dat je lid bent van de KCON levert bij het afrekenen altijd wel wat leuks op.
Met dank voor de rondleiding in de showroom en werkplaats en een kijkje in het bromfietsmuseum op de zolder, kan hij het eindresultaat ook mooi laten zien op ons aanstaande Kreidlertreffen.
Martin