Zondag 21 januari was het weer zover: de nieuwjaarsreceptie van onze club.
De zaal was weer prachtig aangekleed met (Kreidler) bromfietsen en racers, zodat er enig ,,praatpapier,, aanwezig was.
Ook was de promo shop weer aanwezig met club attributen en enkele Kreidler blokken.
Dank aan de mensen die hier voor gezorgd hebben.
De laatste jaren zit er een extra tintje aan de receptie omdat de mensen worden gehuldigd die 25 jaar lid van onze club zijn. Nadat we met elkaar een beetje ,,ingepraat,, waren nam onze voorzitter Ben Dorenbusch het woord voor zijn welkomst speech welke je hieronder kunt lezen.
Geachte dames en heren
Welkom op de nieuwjaarsreceptie van de KCON.
Het bestuur wenst iedereen een gelukkig en voorspoedig 2018, ook zijn wij blij dat er weer vele partners van onze leden zijn mee gekomen, het bewijst maar weer dat zij ons ook steunen hetgeen we ook terug zien op ons jaarlijkse Bromfietstreffen.
In het bijzonder heet ik onze jubilarissen van harte welkom waarvan er enkele toch van ver zijn gekomen en we hopen dan ook dat deze leden noch 25 jaar lid zullen blijven, later deze middag zullen jullie worden gehuldigd.
Ik hoop dat jullie de nieuwjaarskaart net zo mooi vinden als ik want ik vind hem schitterend, aan deze kaart is ook af te lezen dat wij weliswaar zijn gevestigd in Oost Nederland, maar de ritten her en der door het land worden georganiseerd,
denk aan Driebruggen – Drenthe en de ritten rond Arnhem/Nijmegen, de naam van de club dekt dan ook niet de hele lading.
Met de KCON gaat het goed, op één ding na, wij zijn dringend op zoek naar jongere leden ons jeugdlid is 52 jaar. (Correctie van de redactie: er zijn toch nog wel jongere leden alleen moet je die wel met een lampje zoeken) om onze mooie hobby levendig te houden.
In de bijna 20 jaar dat ik lid ben van de KCON hebben zich nooit ernstige ongelukken voorgedaan dus wij zijn ook een veilige vereniging. Laten we hopen dat dat zo blijft.
Ik wens jullie een plezierige middag.
Aldus onze voorzitter.
Een plezierige middag is het geworden: in totaal waren er 69 leden inclusief hun partners en de jubilarissen. Bij mij weten een record. Na een poosje werden de jubilarissen gehuldigd door onze voorzitter.
Dit jaar waren dat er 11. Dat waren de heren:
1-Van Bergen uit Oss NAW,
2-Van Diermen uit Lunteren,
3-Elshof uit Eibergen,
4-Essink uit Aalten,
5-Hessbusselaar uit Amersfoort, (De Heer Hessbusselaar is helaas overleden maar zijn partner wilde het speldje wel graag hebben en ze blijft ook lid van onze club).
6-Hoogeveen uit oude wetering,
7-Jansen uit Heesch NAW,
8-Jong uit Roelofarendsveen,
9-Koldewijn uit Wijhe,
10-Pijnappel uit Nieuw Heeten en
11-Scherpenzeel uit Hoofddorp NAW.
(NAW Deze personen waren niet aanwezig op de receptie.)
Zeven leden waren er dus om het speldje met oorkonde en een bos bloemen (voor thuis) in ontvangst te nemen.
Een leuk gesprekje ving ik op met de jubilarissen de heren Hoogeveen en Jong. Ze hadden in de beginjaren een
draaiplateau gemaakt waarop je een brommer kunt zetten die dan langzaam ronddraait.
Of die er nog was. Hij is er nog. Alleen is hij een aantal jaren geleden ,,gereviseerd,, om dat het aandrijfmotortje was doorgebrand. En ook is het apparaat van een nieuw likje verf voorzien. De heren waren aangenaam verrast!
Op bijeenkomsten als een Nieuwjaarsreceptie wordt er natuurlijk over brommers met bijbehoren gepraat, maar je praat ook vaak ,,dieper,, met andere mensen over de mooie en mindere dingen die bij het leven horen.
Dit komt denk ik ook door dat er vrouwen bij aanwezig zijn dan krijg je toch vaak heel andere gesprekken.
We kregen ook nog een berichtje van jubilaris de Heer van Bergen:
Bij deze wil ik Kreidler Club Oost Nederland bedanken voor het toesturen van het mooie speldje en de oorkonde, ik ben er erg blij mee! Het gaat zeker een mooi plaatsje krijgen.
Ik wens jullie nog veel succes met de club en hoop nog lang lid te blijven!
Met vriendelijke groet, Henk van Bergen
Tegen 17.00 uur was het tijd om naar huis te gaan.
Ik denk dat een ieder genoten heeft van deze mooie middag.
Hieronder nog enkele foto's