Net als in 2023 gingen we ook dit jaar met veel plezier richting Willingen - Usseln.
De voorspellingen van het weer zag er in eerste instantie niet zo veelbelovend uit.
Er werd zelfs geopperd thermo ondergoed mee te nemen.
Wat hadden wij een geluk zoals later bleek…zon….zon…en nog eens zon.
In de loop van vrijdagochtend kwamen alle gasten aan bij ons hotel Brügges Loui
Na de verdeling van de kamers werden wij verwent met een heerlijke lunch.
Later die middag werd er voor de eerste rit nog snel even een lekke band verwisseld.
Met een groep van zo’n 18 personen zijn wij heerlijk door het prachtige landschap gereden.
Thomas Beumer had een paar prachtige ritten voor ons uitgezet.
Terug in het hotel hebben we gezamenlijk gegeten en velen nog een lekkere versnapering in de bar genuttigd.
Zaterdagmorgen zaten we met z’n allen weer op tijd aan het ontbijt.
Deze morgen kwam onze vriend Christiaan bij ons aansluiten om samen met ons een hele dag mee te toeren.
Hij woont in deze prachtige omgeving. Net als gisteren was het boven verwachting hoog stralend weer.
Wat ziet de wereld er toch anders uit als de zon schijnt.
De natuur is zo prachtig en Thomas bracht ons op de meest mooie plekken.
Twee brommers kregen tegelijk de zelfde problemen……….koppelingskabel kapot.
Gelukkig zijn er altijd hele handige mannen in de buurt en waren de kabels al snel weer vervangen.
Even naar Der Kahler Asten voor een pauze. Maar daar aangekomen was het erg druk zodat we onder aan de berg heerlijk hebben geluncht. Echt een gezellige skihut sfeer.
Voor de avond was er een barbecue geregeld en zo hebben we nog een hele tijd buiten kunnen zitten.
Ook deze avond veel gelachen en zelfs gedanst in de bar tot in de late uurtjes.
De nacht was kort dus besloot ik om uit te slapen.De andere rijders vertrokken weer met volop zon voor een lange rit.
Ik zag op de foto’s dat ze naar Schloss Waldeck waren gereden en wat een mooi uitzicht over de (volgens mij) Edersee.
Ook werd er een bezoek gebracht aan een oorlogsmuseum over de Sperrmauer (Stuwdam) die in de oorlog is gebombardeerd.
En ja hoor ik kreeg zelfs een foto van een huis en auto onderste boven.
Na een heerlijke lunch met veelal een flinke schnitzel kwamen de rijders na een lange dag genieten weer terug in ons hotel.
De volgende morgen zijn er nog Een aantal rijders een tour gaan maken.
En alsof het zo moest zijn, terug in de auto naar huis sloeg het weer om.
De regen kwam met bakken uit de lucht.
Wat was het weer een prachtig weekend met dank aan alle fijne mensen om ons heen.
Op naar 2025.
Ursula Baumann
Foto’s Michel ten Vregelaar