Zondag 21 oktober was de dag van de oldtimerdag in Boekelo.
Ik vind het altijd een leuk evenement vooral als op deze tijd van het jaar het weer echt meezit.
Vóór in de week beloofde het weer op de 21e niet veel goeds.
Maar toen de dag aanbrak was het prachtig najaarsweer.
Om ongeveer 10 uur was ik in Boekelo en samen met enkele clubgenoten hebben we ons ingeschreven.
We werden hierbij voorzien van een routebeschrijving een rally schild en enkele consumptie bonnen voor koffie broodjes en iets fris of een biertje.(alcoholvrij)
Om 12 uur ging de rit van start ons clublid Wim Hering was de voorrijder.
De tocht voerde langs allerlei binnenweggetjes door de prachtige omgeving van Boekelo.
Tijdens de rit werd een ieder op een,,staatsiefoto,, gezet. Dit was niet meer zoals andere jaren bij Ressort Boekelo maar nu op een rustiek landweggetje.
De grote pauze was gepland in Haaksbergen op de markt waar het koopzondag was
Het was een reuze gezellige boel. We werden getrakteerd op koffie met een koek.
Een draaiorgel zorgde er voor de muzikale omlijsting.
Na een uur werd de terug tocht gemaakt naar Boekelo.
Hier moet je je dan zien te vermaken tot ca 16.30 uur want dan krijg je de ,,staatsiefoto,,als je daar belangstelling voor hebt. Onder getekende in ieder geval wel. Deze had er ook geen moeite mee om zich te vermaken er was van alles te zien. Oldtimer auto’s motoren stationaire motoren enz. Ook kwam ik een Kreidler tegen met een ,,dubbele uitlaat,, Deze bleek van ons clublid G Lenderink te zijn.
Tevens was er ook een braderie opgezet door de Boekelose
winkeliers.
Natuurlijk ben ik ook wezen kijken naar de treinen van de MBS (Museum Buurt Spoorweg) uit Haaksbergen.
Deze vereniging heeft een spoorlijn lopen van Haaksbergen naar Boekelo.
In Haaksbergen is het hoofdstation. Het is de moeite waart om hier eens te gaan kijken
Let op seizoen gebonden. Kijk voor openingstijden en activiteiten op http://www.museumbuurtspoorweg.nl
Toen het ongeveer 16.30 uur was heb ik mijn foto opgehaald. (ik stond er als van ouds weer als een filmster op)
De dag zat er nu op en ben toen voldaan huiswaarts gekeerd
Groeten Harm Olde Bijvank