Door allerlei omstandigheden kon dit jaar de BBQ rit bij Johan Ordelmans in Haaksbergen niet doorgaan.
Bovendien had ik de data van aanmelden voor de BBQ verkeerd in de mei uitgave van ons clubblad staan.
Dus wat nou? Door spoed overleg van onze voorzitter met Harry uut Zwiep, konden we terecht bij het Zwieps lokaal.
In totaal waren we met 28 personen. 14 bromfietsrijders, 7 fietsdames, en voor de gezelligheid en/of het opzetten
van de BBQ nog eens 7 personen.
Voor dat de BBQ aangestoken werd was er eerst nog voor de brommerrijders een tourrit en voor de dames een fietstocht georganiseerd.
Om 11 uur was het vertrek maar eerst hebben we eerst gezamenlijk een kopje koffie gedronken met daar bij een plak cake. De tourrit voor de brommerrijders was uitgezet door Wim Heerink. Hij was dan ook de voorrijder. Thomas Beumer reed achteraan om eventuele pechgevallen op te vangen. De tocht verliep in grote lijnen als volgt: Vertrek bij het Zwieps lokaal, Barchem, Vorden. Na
Vorden kwamen we aan bij de Lindese molen. Deze Lindese molen, ook wel Ons Belang genoemd is een achtkantige beltmolen, en ligt aan de Lindese weg in de buurtschap Linde. Hij werd/wordt gebruikt voor het malen van graan. De romp van de molen bestaat deels uit steen en is deels met riet gedekt. De kap is geheel met riet gedekt. De wieken hebben een vlucht van 22,60 meter.
(Van wiek top tot wiek top) Hij is in 1860 gebouwd en in 1971 gerestaureerd. Na ongeveer een half uur zijn we weer vertrokken
richting Ruurlo toen naar Borculo en via Neede (Waar we op de Needse berg nog even gepauzeerd hebben bij het oorlogsmonument.) weer terug naar het Zwieps Lokaal.
De dames hebben een fietstocht gemaakt via een fietsknopenroute, uitgezet door Margreet Heerink.
Ze vertrokken eveneens van het Zwieps Lokaal naar Barchem, richting Vorden. Ze hadden pauze vlak in de buurt van de Lindese molen bij de Kapellebult. Hier staat op de plaats waar ooit een kapel stond een monument.
Op het monument staan een tweetal teksten.
Aan de voorkant staat:
Ooit de Lindese Kapel, als bouwval in 1837 gesloten.
Aan de achterzijde van het monument een tekst van dichter A.C.W. Staring:
Verheft zich hier. Geen bidplaats meer. ‘t Heelal is tempel voor de Heer.
Het beheer van de Kapellebult is in handen van de Stichting de Lindese Molen.
Het bestuur van deze Stichting heeft aan twee kanten van de Kapellebult een bank geplaatst.
Vanaf deze banken men genieten van het fraaie Lindese coulissen landschap.
Na hier te hebben uitgerust zijn ze via Kranenburg en Barchem terug gefietst naar het Zwieps Lokaal.
Ik weet niet meer wie er het eerst terug waren de brommers of de fietssters.
Inmiddels was de BBQ pan geïnstalleerd in een tent(je). Het was echter nogal een karwei om de vlam er goed onder te
houden door de sterke, vlagerige wind. Maar dat werd opgelost met een paar zijwanden.
Voor iedereen was er een BBQ pakket dat qua hoeveelheid ruim voldoende bleek.
(De meesten op onze leeftijd ,,bunkeren,, niet meer als toen ze pakweg 30 waren)
Het was reuze gezellig al zeg ik het zelf. Tegen half vijf was het mooi geweest en hebben we alles opgeruimd en zijn we (denk ik) tevreden huiswaarts gekeerd.
Namens alle deelnemers: organisatie bedankt voor de goede zorg.
Ik niet anders zeggen dan dat het prima verlopen is.
Hieronder een aantal foto's voor een indruk.
Pauze van de brommerrijders bij de Lindese molen
Pauze van de fietsers bij de Kapellebult
Pauze van de brommerrijders op de Needse berg
En dan de BBQ
En dan is het afgelopen
Hopelijk tot volgend jaar
Harm Olde Bijvank