Traditiegetrouw was er op zondag 20 januari de Nieuwjaars-receptie van onze club bij de Olde Mölle.
De opkomst was een record: 70 personen inclusief partners en jubilarissen waren aanwezig!
Ik zag mensen die ik nog nooit bij een evenement had gezien en van de andere kant miste ik mensen die je geregeld op een evenement ziet. We hadden dit jaar 19 jubilarissen. Hieronder worden de leden gerekend die in 2019 25 jaar lid van onze club zijn, dus in 1994 lid zijn geworden. Het was jammer dat er slechts vier van hen aanwezig waren om het
25 jarig lidmaatschap speldje met bijbehoren in ontvangst te nemen.
Onze voorzitter Ben Dorenbusch hield zijn gebruikelijke Nieuwjaarspeech:
Beste mensen van harte welkom op deze Nieuwjaarsreceptie.
Ik wens iedereen ook die niet aanwezig zijn een gezond en fijn 2019.
Een bijzonder welkom aan onze 25 jarige jubilarissen en hun partners.
Ondanks de griepgolf die er heerst hebben we toch weer een goed gevulde zaal.
Hoewel ik zelf niet zo van terug kijken ben moet dat toch maar even.
2019 was voor ons in alle opzichten een prima jaar, veel mooie tochten onder zeer goede omstandigheden, een bromfietstreffen met veel deelnemers en ook de weergoden lieten ons deze dag niet in de steek.
Het uitje naar Treis-Karden was ook weer zeer geslaagd en is voor herhaling vatbaar. Hoewel wij geen raceclub maar een toerclub zijn wil ik toch even memoreren dat ons lid Gerrit Achterkamp uit Holten Nederlands kampioen 50 cc bij de
H.M.V. is geworden. Verder wil ik alle vrijwilligers bedanken voor hun inzet.
Bij een terug blijk hoort ook een vooruitblik.
Er zijn al weer een 10 tal ritten uitgezet, en wie er nog een wil uitzetten: er is nog ruimte.
Ook gaan we weer met een grote groep van 48 personen naar Treis-Karden inclusief 17 dames die niet meerijden.
In juli hebben we weer ons jaarlijkse bromfietstreffen en in september gaan we voor het eerst een rondje IJsselmeer doen met
10 bromfietsen + volgwagen en onderweg zullen we ook nog het Wil Hartog museum in Abbekerk aandoen.
Ik vind dat ik voor nu genoeg heb gezegd dus gaan we eerst de Nieuwjaarsborrel drinken en straks de 25 jarige jubilarissen huldigen.
Aldus onze voorzitter.
Op een video scherm waren verschillende foto’s en filmpjes te zien, over ritten en evenementen uit het verleden.
Ook waren er om de zaal aan te kleden, een drietal brommers/motoren opgesteld. En natuurlijk was er de KCON promotie stand.
Er werd gezellig gepraat over koetjes en kalfjes en ook serieuzere onderwerpen kwamen aan bod.
Wat ik al eerder heb opgemerkt is dat er met de aanwezigheid van dames toch een andere sfeer heerst. (geen paniek positief bedoeld) En natuurlijk waren er de gebruikelijke discussies over onze Kreidlers.
Na een half uur nam onze voorzitter weer het woord en
werden de aanwezige jubilarissen gehuldigd.
De jubilarissen waren:
1-J.P.Oomen Ridderkerk,
2-R.A.van Egmond De Rijp,
3-J.Cornelissen Zetten,
4-G.J.Nijhuis Laren (NH),
5-J.H.G.Rothman Daarle,
6-J. de Groot Borne,
7-T.L.van de Geest Oude Ade,
8-C.Homoet Soest,
9-K.P Bakker Edam,
10-J.W.Lindemann Hengelo (O),
11-R.van Holland Ede,
12-K. Suk Midwoud,
13-H.Stimm Uitgeest,
14-G.Verdoes Katwijk,
15-M.A.Hopkoper Hank,
16-E.Vlaardingerbroek Schiedam,
17-R.Prinsen St Agatha,
18-H.Andriessen Warmenhuizen en
19-E.Wijdeven Zaandam.
De 4 aanwezige jubilarissen (zie afbeelding hierboven) kregen uit handen van onze voorzitter (uiterst rechts) de jubileumspeld een oorkonde en een bos bloemen uitgereikt. Daarbij natuurlijk ook de bijbehorende felicitaties.
Tegen 17.00 uur liep de receptie ten einde en is iedereen bijgepraat en voorzien van de beste wensen huiswaarts gekeerd.
Alvast tot ziens op de nieuwjaarsreceptie in 2020: 12 januari .
Harm Olde Bijvank