Zondag 7 juli was het weer zover: het internationale bromfietstreffen van onze club. Dit jaar voor de 29e keer. De voorbereidingen werden zaterdag 6 juli getroffen met behulp van vrijwilligers. Dat voorbereiden bestaat o.m. uit het belijnen van het terrein met lint, het opzetten van tenten voor de binnenkomst, muziek en inschrijving en het uitzetten van de route. Voor de route wordt systeem van vierkantje, pijltje, rondje toegepast. Hierbij is het vierkantje linksaf, het pijltje spreekt voor zich: de aangegeven richting volgen en het rondje rechtsaf. (Ezelsbruggetje: Rondje Rechts). Toch zijn er altijd nog mensen die er in het begin niets van snappen. Het mooie van dit systeem is dat je de route met een groep maar ook alleen kunt rijden. Omdat vorig jaar de indeling van het terrein goed is bevallen, was het ook nu weer op dezelfde manier ingedeeld. Ook het weer was goed, weliswaar bewolkt maar met 15-20 graden was het goed te doen. Overigens viel er geloof ik toch nog een klein buitje. Ons clublid Harry Markerink was de organisator van een stand met als thema Kreidler Mustang. Langzamerhand werd het drukker, ook op de onderdelenmarkt.Er waren 14 handelaren en er was weer van alles te koop. Veel onderdelen maar ook complete brommers wisselden van eigenaar. Ondertussen heb ik een paar rondjes gemaakt tussen de bromfietsen door en zo hier en daar een plaatje geschoten van de brommers en motoren. Uiteindelijk waren er 199 deelnemers. Om ongeveer 11.45 uur gaf onze voorzitter het startsein en kon iedereen op eigen gelegenheid aan de toertocht beginnen. In grote lijnen verliep de rit door en of langs de volgende plaatsen/buurtschappen: Start op het terrein in Neede dan Lochuizen-Markvelde-Bentelerbeek-over het Twentekanaal -Ambt Delden-Enter-Elzen-Goor-Stokkum-Twentekanaal over-Diepenheim-Gelselaar-Twentekanaal over-Stokkum-weer Twentekanaal over-Nettelhorst-Gelselaar-Noorddijk-en dan naar Neede terug naar het terrein van het bromfietstreffen. De complete route staat aan het eind van dit verslag en kun je downloaden Om ongeveer half drie was ik weer terug op het terrein en heb ik de bonnen ingeleverd voor een warme hap en aandenken. Dit jaar een vaantje. We kijken uit naar volgend jaar 5 juli het treffen wordt dan voor de 30e keer georganiseerd.
Hieronder een uitgebreide impressie.
Voor een vergroting van de afbeelding kunt u er op klikken en met de pijl in de linker bovenhoek gaat u weer terug.
Zaterdag
Opbouwen van het terrein.
Tenten opzetten.
Borden uitzoeken voor de route.
We zijn klaar.
Zondag
De deelnemers komen binnen.
En ontvangen het inschrijfformulier.
Inschrijfstand
Gezellige drukte
De promotie stand
Onderdelenmarkt
Mooi restauratie project voor een regenachtige zaterdagmiddag
De Kreidler Mustang Show
Internationaal!!
Hieronder een aantal van de aanwezige bromfietsen
Moto Morini
Simplex
Nog een keer de Simplex nu met een samengestelde afbeelding
DKW Hummel
Nog een DKW Hummel maar een vroeger model
Zündapp. Persoonlijk vind ik dit een schitterende bromfiets. (De zijstandaard hoort er niet aan)
Mini crosser
Nog een keer de Mini crosser. Let op de rol aandrijving (in de rode cirkel)
Kreidler 80 L
Batavus super sport
Tomos quadro (Of dit nu een oldtimer is......?)
Heel mooie Rap
Kreidler 1966
Horex met een Sachs blok. Horex was/is een bekend motor merk. Toch schijnen ze ook brommers gemaakt te hebben
Honda Wallaroo. Even opgezocht:gemaakt van 1989 tot 2003.
Prachtige Puch M50 racing
De toertocht gaat van start......
Daar gaat ie
De 2 belgen met de Honda Wallaroo
Start Hontjerweg
We hebben er plezier in
Even de beentjes strekken
Onderweg gezien: Tomos 4TL met alles erop en eraan
Ik ga naar het bromfietstreffen en ik neem mee....
Wijngaard (Samengestelde afbeelding)
Net als vorig jaar verschroeide weilanden
Kunstwerk in de buurt van Diepenheim Let op de achterlicht glaasjes
Pauze gehouden in Diepenheim
Hier was ook een braderie.
Intelligent bord: Het weet dat U hier staat
Mooi huisje
Nog een.....
Tijdens de tocht diverse keren het Twente kanaal overgestoken
Dan komt de Olde Mölle weer inzicht
Bijna weer op het terrein van het treffen
Terug op het terrein