21 augustus Reurlse Zommerdagen
Op woensdag 21 augustus werden de jaarlijkse Reurlse Zommerdagen gehouden.
(Ruurlose zomerdagen voor de niet Achterhoekers). Ons KCON lid Peter Schoenmakers nam de organisatie van de bromfietsen op zich. In de evenementenagenda stond de aankondiging, waarbij Peter verzocht om Kreidlers, die de stand luister bij zouden zetten. Die dag reed ik vanuit Huissen naar Ruurlo op mijn 63-er eitank Mokick. Het was perfect weer. In Ruurlo stonden een paar straten vol met kraampjes, oude tractoren, enz.
Ik trof de Kreidler stand aan en een aantal KCONers. De Kreidlers van verschillende types en bouwjaren stonden al
opgesteld op het grasveldje. Peter had het goed georganiseerd, want ik had mijn helm nog niet afgedaan of er kwam al een plankje aan voor onder de standaard.
We hadden een mooie stand. Een flinke houten tafel en een partytent erboven.
De achterwand bestond uit onze vlag. Op de tafel waren Kreidler spullen uitgestald,
clubbladen, jacks, petjes. Ook stond er een Kreidler blok met roterende inlaat en een blok in onderdelen.
Interessant voor bezoekers. Zelf had ik mijn fotoboekjes met foto’s van mijn restauratie meegenomen en uitgestald op mijn buddyseat. Er was best veel publiek en ook onze stand kreeg aardig belangstelling. Er zijn leuke gesprekken gevoerd.
Ook hield ik er een adres aan over van iemand die nog Kreidler-onderdelen had. Ik neem nog contact op, want hij wilde geen bezoek aan huis. Wordt vervolgd.
Er waren een tiental KCONers met brommers en motoren. Peter had voor iedere deelnemers geregeld dat we onbeperkt koffie konden krijgen, alsmede twee consumptiebonnen en een gratis broodje worst om 17.00 uur. Perfect !
Het was een prima manifestatie. Rond zessen ruimden we met elkaar de stand op; alles ging op de aanhanger.
Hieronder een kleine impressie...
Tot het volgende evenement.
Peter, prima gedaan jochie. En ook de leden, fijn dat jullie er waren.
John Brendel.