K.C.O.N. Bromfietstreffen 2014 Zondag 6 juli 2014
Hallo Kreidlervrienden en –vriendinnen,
Hier weer een verslag van Peter Slingerland op verzoek van Wim Top die mij ook uitgenodigd heeft om toch ook maar eens naar Neede te komen begin juli. Hij zei het is de moeite waard hoor. En inderdaad, daar was niets van gelogen.
Ik deze keer alleen vanuit Driebruggen 1 uur en 3 kwartier en 147km rijden. Daar aangekomen om 9:30 al een gezellige drukte. Het was onderhand tijd voor koffie en eens op mijn gemak een rondje gemaakt langs de standhouders. Voor mij waren er bekenden. Wat het leuke is dat wanneer je eens aan de andere kant van het land bent, je ook een deel voor mij onbekende standhouders ontmoet. En zo ook hetzelfde verhaal met deelnemers, waaronder naast Nederlanders ook Duitsers. Het was mooi weer en dat bleef trouwens de hele dag zo. Dus anders dan voorspelt. Vandaar dat er wat minder deelnemers waren dan voorgaande jaren. Deze keer dus 150 km rijden en 17 standhouders. Nou ik vind het een indrukwekkend geheel hoor als buitenstaander, alles goed geregeld! Deze keer had de organisatie gekozen voor 2 korte ritten 44 en 39 km. Helemaal perfect bewegwijzerd met bordjes. Dit is veel werk voor de organisatie.
De eerste rit startte 11:30. Ik startte aardig voorin, maar dat duurde niet lang. Ik heb de hele rit rustig achter Jan Uitslag aangereden. Het viel me op dat een hoop deelnemers best wel haast hadden. Ik rij meestal lekker rustig, dan kan je tenminste zien hoe schitterend mooi de lichtglooiende omgeving is waardoor we doorheen reden. 45 km vind ik hard zat.
Wat mij ook opviel was dat ik geen idee had waar ik was. Geen verkeerslichten, geen plaatsnaamborden: niets. Op een gegeven moment zag ik het bord Diepenheim. Helemaal top vind ik dit: alle 2 de ritten door het buitengebied! Het is overal heerlijk rustig, dus weinig verkeer: ideaal.
Om 12:45 alweer terug bij De Olde Mölle, waar we op ons gemakje even wat gegeten hebben. En om 13:45 weer op pad voor de 2e rit. Deze voerde iets in westelijke richting Noordijk, Geselaar, Geesteren, Borculo en Neede. De 1e rit was via Noordijk, Hengevelde, Goor, Markelo, Diepenheim en Noordijk. Om 14:45 waren we weer terug, waar de mensen van K.C.O.N. al aan het opruimen waren. Ook dit was goed geregeld. Na daar een zak frites genuttigd te hebben en nog wat gedronken, vertrok ik met een voldaan gevoel weer huiswaarts.
Peter Slingerland