Een jaar gaat snel,met de Nieuwjaars receptie van vorig jaar nog in het geheugen was er Zondag 11 januari alweer de receptie van 2015.
Het was een gezellige bijeenkomst. Onder het genot van een hapje en een drankje kun je eens dieper over bepaalde onderwerpen praten met leden die je bij een evenement oppervlakkig spreekt.
Ook vind ik het mooi als er partners c.q. echtgenoten zijn. Met vrouwen er bij is er toch een andere sfeer (positief bedoeld) vind ik.
Er waren ongeveer 40 personen aanwezig waarvan 10 partners/echtgenoten
Er waren dus 30 leden op komen dagen. Dat viel me eerlijk gezegd een beetje tegen.
Van de andere kant kan ik het ook wel begrijpen, de meesten van ons hebben vaak in de familie ook verplichtingen zoals bijvoorbeeld Nieuwjaars visite bij broers,zussen,ouders of bij kinderen
Ook was er voor de allerlaatste laatste keer in Enschede het Textielbeat evenement. Ik heb gehoord dat hier ook leden naartoe gingen om het sixties gevoel nog eens weer mee te maken. Toch hoop ik dat er volgend jaar meer leden komen.
Enkele leden hadden een brommer/motor meegenomen en tentoongesteld om er over te kunnen praten.
Wim Top had een Kreidler meegebracht met (val) schade.
Je kon het bedrag van de schade inschatten en in een bus deponeren. Er werd druk gedebatteerd wat je wel en niet moest/kon vervangen of hoe je bepaalde onderdelen nog weer goed kon krijgen
Met de a.s. jaarvergadering (11 maart) wordt de winnaar bekend gemaakt welke het dichts bij de werkelijke schade zit.
Dan was er nog een bijzonder exemplaar n.l. een Rap Imperial meegebracht door Harry Markerink, een mooi restauratie exemplaar om het schuren en plamuren op te oefenen.
Harry had ook een minibike bij zich met een Kreidler motor en een Van Veen crossmachine .
Ik zelf had voor deze middag mijn rode 69er (gerestaureerd in 1998/99 en rij hier voor het 16e jaar op) meegebracht. Ook had ik enkele nostalgische apparatuur meegebracht zoals een radio , bandrecorder , diaprojector enz.
Verder stond er ook nog een Kreidler mustang, wie de eigenaar was weet ik niet.
Onze voorzitter Jan de Groot deed ook nog een woordje en herinnerde ons aan het feit dat onze club dit jaar 25 jaar bestaat.
Verder wenste hij ons het aller belangrijkste toe in het leven : een gezond 2015. !!!
Traditie getrouw was er ook het beeldscherm waarop meegebrachte video’s en foto’s werden getoond.
Tegen 17.00 uur was het afgelopen en keerden we huiswaarts.
Harm Olde Bijvank