De organisatie van de Reurlese Zommerdagen (Ruurlose Zomerdagen) had aan ons bestuurslid Peter Schoenmakers (activiteiten commissie) gevraagd om een aantal brommers op de oldtimershow van de Zommerdagen tentoon te stellen.
Ik had me daar ook voor opgegeven.
Toen ik op het terrein aankwam met mijn rode 69er Kreidler was ik de laatste van de aangemelde
personen. De anderen hadden hun brommer reeds geparkeerd rondom de stand die Peter had opgezet met daarin promotie materiaal van onze club en ook enige motorblokken en hulpgereedschappen.
Ook de inmiddels wel bekende Kreidler Hemeyla zelfbouwracer van Peter zelf stond er.
De deelnemers kregen een kop koffie aangeboden en een drietal bonnen voor drinken en een hartige hap.
We waren met zo’n 13 -14 personen.
Op het terrein was een enorm scala aan trekkers en stationaire motoren te zien. Zo was er o.a. een dorstraat en ook melkmachine apparatuur uit de 60 en 70er jaren.
Het weer voor dit evenement was uitstekend.Na een bakje koffie te hebben gedronken en een praatje te hebben gemaakt met andere clubgenoten, ben ik de oldtimer voertuigen /machines gaan bekijken en over de braderie gelopen.
Bij de tractoren kwam ik nog een clublid tegen die op het gebeuren aanwezig was met een tractor.
Er zijn wel meer clubleden die er ook nog andere oldtimervoertuigen op nahouden dan alleen een (Kreidler) bromfiets/motor.
Tegen 17.00 uur kon de bon voor de hartige hap worden ingewisseld (Broodje braadworst).
Helaas ging dit niet door omdat de verkoop stand van de worst in de brand vloog.
De oorzaak bleek achteraf een lekkende gasslang te zijn geweest.
Gelukkig hebben er zich geen persoonlijke ongelukken voor gedaan.
Tegen 19.00 was het einde van de braderie en de show.
Nadat een ieder hielp met opruimen zijn we tevreden naar huis vertrokken.
Hieronder een uitgebreide foto reportage
Peter en organisatie van de Zommerdagen, dank voor de mooie middag