Op 27 oktober begon voor mij de dag wel heel erg onfortuinlijk.
Toen ik van huis weg wilde rijden met 2 bromfietsen op de aanhanger richting Borculo,
wilde mijn auto niet meer schakelen en bleek de versnellingsbak stuk.
Alles maar afgeladen en alleen op de bromfiets naar de start gereden, Frany had de buik er vol van en bleef lekker thuis bij de kachel.
Bij het ‘t Vierspan aangekomen was het al lekker druk en tegen 11 uur zijn we met ongeveer 35 bromfietsen van start gegaan.
We zijn we via de Heure naar Barchem gereden.
Via een mooie route over landwegen zijn we langs Kasteel Wildenborch en langs Vorden gereden.
De tocht ging verder over de Almenseweg richting Veldwijk. Vervolgens via de Warkenseweg langs de Onderlaatsche Laak en over de Berkel naar Almen.
Omdat het nog geen koffietijd was, hebben we maar even een rondje Almen gedaan, alvorens, na 40 km, bij de Nieuwe Aanleg
aan het kanaal in Almen aan te schuiven voor de koffie en fantastisch lekkere koek. Nadat veel interesse van
buitenstaanders in onze bromfietsen en veel gegevens waren uitgewisseld zijn we weer opgestapt en zijn we richting Harfsen en Laren gereden. Na enkele landbouw betonpaden zijn we via de N346 het Twente kanaal overgestoken en daarna ook de
Berkel te hebben bedwongen, ging het richting Zwiep waar we de Witte Wieven zijn gepasseerd.
Vervolgens zijn we door de heuvels rond Zwiep terug naar Borculo gereden.
Omdat we deze dag geen enkel pechgeval hebben gehad
waren we mooi op tijd om in Het Vierspan bij de SNERT met roggebrood aan te schuiven.
De uitzetters Wim Top en Peter Schoenmaker hadden een mooie tocht uitgezet.
Ben Dorenbusch. Foto’s Peter Schoenmakers