S ’morgens vanuit Laren (GLD) naar Frans op de Bult gereden. De Eitank ging weer als de brandweer, dat was met de bloesemrit wel anders, toen was ik blij dat ik 's avonds weer thuis was. Direct de andere dag de brommer ontkoold met de vijl en dat heeft geholpen, ik was met een uur in Deurningen. Daar aangekomen stonden er al KCON leden en hebben we samen een bakkie gedaan. Het is altijd wel leuk als je in een chauffeursrestaurant komt omdat vrachtwagenchauffeur mijn beroep is geweest.
We waren met 15 rijders en om 10.30 uur hebben we de brommers gestart.
Henk Hendriks was voorrijder en Harry Markerink sloot de rij.
We gingen via Deurningen naar Weerselo (daar is een mooie markt met een paar keer in het jaar een brommermarkt erbij).
De rit ging verder via Reutum, Ootmarsum, dit dorp heeft een mooi centrum en het was er behoorlijk druk zodat een paar rijders de groep kwijt waren. We zijn op het plein bij de kerk gaan staan waar even later Henk ons weer op kwam halen en zo kwam de groep weer bij elkaar. We reden weer verder richting Tilligte (altijd een mooie Oldtimer dag) en vandaar naar Denekamp.
Henk ging daar rechtsaf wat verboden is voor brommers, maar het ging goed geen controle en kwamen we weer op een fietspad. Ook typisch Nederlands, de ene keer op het fietspad de andere keer op de rijbaan en dan al die drempels niet normaal. Van Denekamp ging de rit via de Lutte naar Losser waar een pauze werd gehouden. Henk had hier voor eten gezorgd en dat was goed voor elkaar het smaakte voortreffelijk. Toen de bordjes leeg waren hebben we de brommer weer gestart en ging het richting Duitsland, wat een verschil, gewoon lekker op de weg rijden en geen drempels. Het tempo zat er goed in en iedereen kon goed meekomen, we gingen richting Gildehaus en Bad Bentheim, daar was het klimmen en dalen, en komen de pk's goed van pas, mijn Eitank had er schik in, we hebben een paar keer rond gereden en vandaar ging het weer terug via Losser door naar Lonneker en via Vliegveld Twente. (er stonden daar 3 vliegtuigen te wachten om gesloopt te worden) en zo kwamen we weer bij Frans op de Bult en hadden we er dik 100 km opzitten.
Nog even met een paar leden nagepraat en ben ik weer terug gereden naar Laren en had de Eitank er 180 km opzitten.
Henk bedankt namens de deelnemers voor de mooie rit en zonder pech, de brommers waren goed voor elkaar klasse.
Peter Schoenmakers.